انتخابات هیئت مدیره انجمن موسیقی استان هرمزگان برگزار خواهد شد - دانلود آهنگ جدیددانلود آهنگ جدید

انتخابات هیئت مدیره انجمن موسیقی استان هرمزگان برگزار خواهد شد


انتخابات هیئت مدیره انجمن موسیقی استان هرمزگان برگزار خواهد شد

پس از کش و قوس های فروان، انتخابات هیئت مدیره انجمن موسیقی استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

به نقل از مسولین محترم  دفتر امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، این انتخابات در روز شنبه ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ درسالن آمفی تئاتر فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار میگردد. و همچنین از کلیه هنرمندان عرصه موسیقی که قبلا درخواست عضویت خود را در سامانه عضویت انجمن موسیقی هرمزگان ثبت نموده اند و عضویتشان مورد تایید قرار گرفته، دعوت به عمل آمده است.

دستور جلسه:
  • اعلام برنامه نامزدهای هیئت مدیره-انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرس قانونی انجمن موسیقی.
  • در ادامه اساسنامه انجمن موسیقی استان هرمزگان

    به نام خدا
    اساسنامه انجمن موسیقی استان هرمزگان

با استعانت از خداوند متعال به منظور تحقق اهداف، سیاست ها و برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی
ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر و کمک به توسعه و اعتلای همه جانبه هنر اصیل
ایرانی اسلامی و حمایت از هنرمندان عرصه موسیقی و کوشش درجهت بهبود وضعیت تولید و عرضه هنر در
کشور و توجه به ظرفیت غنی استان ها و مناطق سراسر کشور و بر اساس اهداف فرهنگی مصرح در قانون
اساسی جمهوری اسلامی ایران و با التزام به رعایت مقررات موضوعه کشوری و ضوابط حاکم بر تاسیس موسسات
و مراکز فرهنگی، برطبق مشخصات و شرایط پیش بینی شده در این اساسنامه انجمن موسیقی استان هرمزگان تحت
نظارت انجمن موسیقی ایران تشکیل می شود.

فصل اول
کلیات، تعاریف، اهداف و موضوع فعالیت

ماده 1 نام انجمن: انجمن موسیقی استان هرمزگان می باشد که در این اساسنامه، به اختصار انجمن نامیده می شود.
ماده 2 نوع انجمن: مؤسسه فرهنگی هنری عام المنفعه و غیر انتفاعی که با شخصیت حقوقی، مالی، اداری و –
استخدامی مستقل و با اهداف فرهنگی و مقاصد غیر تجاری و غیر سیاسی تحت نظارت انجمن موسیقی ایران
تأسیس می شود.
ماده 3 سرمایه و تابعیت انجمن ایرانی است.
ماده 4 مدت فعالیت انجمن از تاریخ صدور مجوز و ثبت رسمی تا زمانی خواهد بود که مجوز انجمن مورد –
تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. لغو، عدم تمدید یا عدم تأیید مجوز مربوطه از سوی وزارتخانه مذکور
باعث پایان مدت فعالیت انجمن خواهد شد. اداره ثبت شرکت ها پس از اخذ صورتجلسه انحلال مطابق ماده 43
اساسنامه و اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انحلال انجمن اقدام می نماید.
ماده 5 نشانی انجمن: ……………………………………………. کدپستی: ………………….
ماده 6 هرگونه تغییر در محل فعالیت انجمن با تصویب مجمع عمومی استان و با اطلاع اداره کل فرهنگ و –
ارشاد اسلامی استان هرمزگان بلامانع و امکان پذیر خواهد بود و لازم است که آگهی رسمی شود.

ماده 7 سرمایه اولیه دارایی: منابع درآمد انجمن به شرح زیر است:
1–7 مبلغ – 000 / 000 / 1 ریال که در بدو تاسیس انجمن از سوی مؤسسین تأمین و تسلیم شد.
تبصره: مؤسسین، کل آورده خود را که به عنوان سرمایه و نیز کلیه حقوق و امتیازات قانونی از بابت تأسیس و
ثبت انجمن را که به عنوان هبه به انجمن واگذار می نمایند و حق هر گونه ادعایی را در حال و آینده از خود و
سایرین اعم از وارث و غیر وارث سلب می نمایند.
2–7 منابع تأمین مالی و درآمدهای انجمن به قرار زیر است:
1–2–7 وجوه نقدی و اموال منقول و غیر منقول و حق الامتیازات که تحت عنوان کمک های بلاعوض و یا –
هدایا و عطایا که از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی یا غیر دولتی از جمله وزارتخانه ها، نهادها،
مؤسسات، یا سازمان ها و غیره به حساب انجمن واریز و یا به انجمن واگذار شده یا بشود. ارزش ریالی اموال
واگذار شده بلافاصله بعد از واگذاری، باید ارزیابی و در دفاتر انجمن ثبت گردد.
2–2–7 درآمدها و وجوه حاصل از ارائه خدمات، تولید محصولات، برگزاری رویدادها و برنامه ها و سایر فعالیت –
های درآمدزا.
3–2–7 درآمد حاصله از سرمایه گذاری و مشارکت.
4–2–7 تحصیل وام و اخذ تسهیلات بانکی.
ماده 8 اهداف انجمن به شرح زیر است:
1–8 فراهم آوری زمینه های رشد و توسعه و حمایت از موسیقی فاخر خصوصاً موسیقی نواحی و ردیف –
دستگاهی در استان.
2–8 حمایت از هنرمندان و گروه های فعال در حوزه موسیقی خصوصاً موسیقی نواحی و ردیف دستگاهی در –
استان.
3–8 ارتقای سطح آگاهی و دانش و بینش عمومی در زمینه هنر موسیقی خصوصاً موسیقی نواحی و ردیف –
دستگاهی و ترویج و گسترش آن در سطح استان.
4–8 اهتمام ویژه به شناخت و رشد و شکوفایی استعدادها، خلاقیت ها و ظرفیت های استانی و منطقه ای در –
حوزه موسیقی خصوصاً موسیقی نواحی و ردیف دستگاهی در استان.
5–8 کوشش برای ارتقای محتوایی موسیقی در استان. –
6–8 کوشش در جهت معرفی موسیقی آن منطقه در سطح ملی و بین المللی. –
7–8 ایجاد شبکه منسجم و اثربخش از هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی.
8–8 توسعه ارتباطات و تعامل و همکاری با نهادها و سازمان ها و اصناف و گروه ها در سطح استان و کشور. –
9–8 حمایت از مؤسسات خصوصی و گروه های مردمی در حوزه موسیقی و پرهیز از رقابت ناعادلانه با ایشان. –
10–8 حمایت از سرود و آهنگ های انقلابی، حماسی، میهنی و … –
11–8 بسط و توسعه موسیقی فاخر در سبک ها و انواع مختلف. –
ماده 9 موضوع فعالیت انجمن:
1–9 تولید، نشر و پخش آثار صوتی و تصویری موسیقایی. –
2–9 انجام فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی در زمینه موسیقی. –
3–9 طراحی، اجرا و بهره برداری از سالن های کنسرت. –
4–9 مشاوره و ارائه خدمات در قلمرو هنر موسیقی. –
5–9 برپایی و اجرای رویدادها، جشنواره ها، همایش ها و سمینارها، نشست ها و کارگاه های تخصصی در قلمرو –
هنر موسیقی.
6–9 راه اندازی و مدیریت گروه و ارکستر یا مشارکت در انجام آن. –
7–9 انعقاد قرارداد، تفاهم نامه، پیمان و … در حوزه های مختلف مربوط به موسیقی. –
ماده 10 کلیه فعالیت ها و اقدامات انجمن باید در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه کشور و سیاست های –
فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و هماهنگ با اهداف و راهبردها و برنامه های وزارت فرهنگ و
ارشاد اسلامی انجام پذیرد.
ماده 11 هر گاه انجام و اجرای برنامه ها و فعالیت های انجمن با وظایف و اختیارات برخی از سازمان ها و –
مؤسسات دولتی و نهادهای انقلابی و وزارتخانه ها ارتباط داشته باشد، قبل از انجام و اجرای آن نسبت به کسب
مجوز از مراکز ذکر شده ذیربط اقدام خواهد شد.
ماده 12 اعمال هر گونه اصلاح در مفاد اساسنامه خصوصاً در مورد اهداف، موضوع، ارکان باید بر اساس روال –
مشروح در اساسنامه و طبق صورتجلسه اعضا مجمع عمومی استان و پس از تأیید هیأت رسیدگی به امور مراکز
فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن موسیقی ایران صورت پذیرد.

فصل دوم ارکان اصلی انجمن 

ماده 13 ارکان اصلی و تشکیلات اساسی انجمن به شرح زیر است:
1–13 مؤسسان.
2–13 مجمع عمومی استان.
3–13 هیأت مدیره. –
4–13 مدیر عامل (مدیر مسئول)
5–13 بازرس.
ماده 14 : مؤسسان پس از احراز شرایط و ضوابط قانونی به موجب فصل دوم ضوابط و مقررات تأسیس مراکز،
مؤسسات، کانون ها و انجمن های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آنها مصوب سال 1375 شورای عالی انقلاب
فرهنگی، نسبت به تأسیس و ثبت انجمن اقدام می نمایند. مأموریت مؤسسان پس از شناسایی و جذب اعضا و
برگزاری اولین انتخابات هیأت مدیره با هماهنگی و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پایان خواهد
یافت و مسئولیت و اختیاراتشان را به مجمع عمومی انجمن استان واگذار می کنند. هیچ یک از موسسان در
انجمن هیچ مالکیتی ندارند و تمام حقوق و امتیازات انجمن متعلق به انجمن می باشد و موسسان و وراث و قائم
مفام قانونی ایشان هیچ حق و حقوقی از موسسه (انجمن) اموال، دارای ها و درآمد و امثال آن ندارند.
ماده 15 مجمع عمومی استان شامل نماینده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، نماینده انجمن
موسیقی ایران و تمامی اعضای انجمن در مرکز استان و شهرستان های آن استان خواهد بود که با نظارت اداره
کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دوره اول توسط مؤسسان و در دوره های بعدی، توسط هیأت مدیره برگزار
می شود.
ماده 16 اعضای انجمن باید دارای شرایط زیر باشند:
1–16 تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
2–16 حسن شهرت و نداشتن سوء پیشینه کیفری مؤثر.
3–16 قبول و تعهد به اجرای مقررات این اساسنامه و مصوبات قانونی ارکان این انجمن.
4–16 دارا بودن مدرک دانشگاهی مرتبط یا داشتن حداقل پنج سال سابقه ی فعالیت حرفه ای در حوزه –
موسیقی )اعم از نوازنده، خواننده، آهنگساز، مدرس، صدابردار، سازسازی، ترانه سرا، پژوهشگر، تهیه کننده و
ناشر( مورد تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان.
تبصره: متقاضیان عضویت در انجمن تقاضای خود را به انجمن ارائه خواهند داد و تقاضاها پس از بررسی توسط
هیأت مدیره با تأیید و هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعیین تکلیف خواهند شد.
ماده 17 موارد لغو عضویت انجمن عبارتند از:
1–17 از دست دادن یکی از شروط عضویت مندرج در ماده – 16 .
2–17 آرای قطعی صادره از محاکم و مراجع قضایی کشور مبنی بر محرومیت از عضویت.
تبصره 1 : مرجع تشخیص موارد لغو عضویت، هیأت مدیره است که موارد را به مجمع عمومی گزارش و پس از
تصویب در مجمع عمومی ابلاغ خواهد شد.
تبصره 2 : متقاضیانی که عضویت آنان رد شده است یا کسانی که لغو عضویت شده اند در صورت اعتراض می
توانند شکایت خود را همراه با مستندات موثق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه دهند. رأی و نظر
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قطعی و برای طرفین لازم الاجرا خواهد بود.
ماده 18 مجمع عمومی استان به عنوان نماینده کلیه اعضای انجمن، بالاترین مرجع تصمیم گیری و برنامه –
ریزی کلان و تعیین کننده خط مشی کلی انجمن بوده و دارای اختیارات و وظایف زیر می باشد:
1–18 تغییر و اصلاح مواد اساسنامه با رعایت ضوابط قانونی با تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و
انجمن موسیقی ایران و هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی .
2–18 تصویب برنامه بودجه سالانه و گزارش عملکرد.
3–18 تدوین و تصویب راهبردها و سیاست ها و برنامه های آتی.
4–18 انتخاب اعضای هیأت مدیره و تأیید حسابرس قانونی و بازرس پیشنهادی هیأت مدیره.
5–18 استماع گزارش هیأت مدیره و مدیر عامل)مدیر مسئول( و بازرس و حسابرس مستقل و رسیدگی به آن –
و تعیین تکالیف قانونی و اظهار نظر و اقدام درباره گزارشات.
6–18 تعیین روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی و دعوتنامه های انجمن و انتشار تصمیمات قانونی. –
7–18 تصویب دستورالعمل های داخلی اعم از دستورالعمل های مالی و معاملاتی و استخدامی و اداری انجمن.
8–18 تصویب دریافت وام و تسهیلات از بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری کشور.
9–18 تصویب فروش و یا ترهین اموال انجمن در صورت تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان.
10–18 نظارت بر اجرای مفاد اساسنامه. –
11–18 بررسی و تصمیم گیری در خصوص موارد لغو عضویت. –
12–18 اخذ تصمیم در مورد کلیه اموری که جزء اختیارات و وظایف هیأت مدیره نبوده و یا هیأت مدیره به –
دلیل اهمیت موضوع، بررسی و اتخاذ تصمیم درباره آن را توسط مجمع عمومی استان لازم بداند.
ماده 19- جلسات مجمع عمومی عادی استان سالی یکبار با درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار و ارسال –
دعوتنامه کتبی رئیس مجمع عمومی استان برای اعضائ با فاصله دو ماه قبل از برگزاری یا اطلاع رسانی در
مجاری رسمی و اعلام شده انجمن در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و سایت انجمن در محل انجمن یا
در محلی که در آگهی قید شده است تشکیل خواهد شد. برای رسمیت یافتن جلسه، حضور اکثریت اعضاء(نصف
به علاوه یک) ضروری است و تصمیمات نیز با اکثریت (نصف به علاوه یک)آرای حاضرین، اتخاذ خواهد شد و در
صورت عدم حضور اکثریت, اعضاء، مجدداً با طی مراحل قبلی با قید همان دستور جلسه با فاصله 10 روز قبل از
برگزاری، از اعضا برای برگزاری مجدد مجمع عمومی استان دعوت می شود و با هر تعداد از شرکت کننده،
رسمی و مصوبات آن معتبر و لازم الاجرا خواهد بود. تشکیل جلسات عادی مجمع عمومی استان به طور فوق
العاده در هر زمان بلامانع است.
تبصره 1: اطلاع رسانی باید همراه با قید دستور جلسه و آدرس محل برگزاری و تاریخ و ساعت دقیق برگزاری
باشد و برای اعضای مجمع عمومی استان ارسال گردد. دعوت نامه به نشانی یا شماره تلفن همراه اعضا که در
فرم عضویت درج شده است ارسال می شود و تا تغییر نشانی و شماره تلفن همراه به صورت کتبی، به انجمن
اعلام نشده باشد، نشانی و تلفن همراه درج شده در فرم معتبر خواهد بود.
تبصره 2: در صورت تخطی یا تعلل یا استنکاف هیأت مدیره از برگزاری به موقع مجمع عمومی استان، بازرس با
هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن موسیقی ایران می توانند رأساً برای برگزاری مجمع
عمومی استان اقدام نمایند. همچنین در صورت خودداری بازرس، حداقل یک چهارم اعضای انجمن می توانند با
هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن موسیقی ایران اقدام به برگزاری مجمع عمومی
استان نمایند. در صورت تخطی یا تعلل اعضاء از برگزاری به موقع انتخابات مجمع عمومی استان، اداره کل
فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هماهنگی انجمن موسیقی ایران اقدام به برگزاری مجمع عمومی خواهد کرد.
ماده 20- در صورتی که عضوی به عللی قادر به حضور در جلسات مجمع عمومی استان نباشد، می تواند حق –
رأی خود را به موجب وکالت نامه با تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یا اداره فرهنگ و ارشاد
اسلامی شهرستان به عضو دیگر واگذار نماید. هیچ عضوی نمی تواند علاوه بر رأی خود بیش از یک رأی وکالتی
داشته باشد، وکالت نامه ها فقط مربوط به یک جلسه مجمع عمومی استان خواهد بود و باید ضمیمه صورتجلسه
مجمع عمومی شود.
ماده 21- جلسات مجمع عمومی استان به طور فوق العاده و به درخواست یک چهارم اعضای مجمع عمومی –
نمایندگان استان یا رئیس هیأت مدیره یا مدیر عامل(مدیر مسئول) یا بازرس تشکیل می گردد. شرایط و نحوه
دعوت مجمع عمومی نمایندگان استان به طور فوق العاده مطابق ماده 19 این اساسنامه خواهد بود.
ماده 22- در مجمع عمومی استان برای ایجاد نظم و اداره موقت جلسه، ریاست موقت جلسه با نماینده اداره –
کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود. همچنین در همان جلسه با مدیریت و هدایت رئیس
موقت مجمع عمومی، مسن ترین عضو حاضر در جلسه به عنوان نائب رئیس و کم سن ترین عضو حاضر
در جلسه به عنوان دبیر تعیین می شوند. این سه نفر هیأت رئیسه همان مجمع عمومی می باشند.
مدیریت جلسه مجمع عمومی بر عهده رئیس و در صورت ترک جلسه یا غیبت رئیس، مدیریت جلسه بر
عهده نائب رئیس و تنظیم صورتجلسات و اخذ آرا اعضا از اعضای مجمع عمومی بر عهده دبیر خواهد
بود.
تبصره: اعضای هیأت رئیسه نمی توانند نامزد عضویت در هیأت مدیره باشند. در صورت نامزدی مسن ترین یا
کم سن ترین عضو حاضر در جلسه برای عضویت در هیأت مدیره، نفرات بعد از ایشان از لحاظ سن
مسئولیت نائب رئیسی و دبیری را بر عهده خواهند داشت.
ماده 23- امور اجرایی انجمن توسط هیأت مدیره ای متشکل از هفت نفر شامل یک نفر نماینده مدیر کل –
فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، یک نفر نماینده انجمن موسیقی ایران و پنج نفر عضو) دو نفر از مرکز
استان و سه نفر از شهرستان های استان( که باید واجد شرایط مؤسسان برابر ضوابط و مقررات تأسیس
مراکز، مؤسسات، کانون ها و انجمن های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آنها مصوب 1375 شورای عالی
انقلاب فرهنگی با تشخیص و تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باشند؛ برای مدت دو سال با
رأی مجمع عمومی استان از بین اعضای مجمع عمومی انتخاب می شوند، اداره خواهد شد. همچنین
مجمع عمومی استان از بین اعضا، دو نفر عضو علی البدل هیأت مدیره)یک نفر از مرکز استان و یک نفر
از شهرستان های استان( با شرایط مذکور انتخاب می کند که در صورت فوت یا عزل یا استعفای اعضا،
جایگزین ایشان می شود. اعضای علی البدل تا قبل از جایگزینی اجازه حضور در جلسات هیأت مدیره
بدون حق رأی را دارند. تغییر هیأت مدیره بر اساس اساسنامه و طبق صورتجلسه تنظیمی توسط مجمع
عمومی استان خواهد بود.

شرایط اعضای هیأت مدیره:
1–23 تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
2–23 نداشتن سوء پیشینه کیفری مؤثر به تأیید مراجع ذیربط و برخورداری از حسن شهرت.
3–23 محجور نبودن و عدم ورشکستگی به تقلب و تقصیر.
4–23 دارا بودن حداقل – 27 سال سن.
5–23 صلاحیت علمی و تخصصی با تجارب کافی متناسب با فعالیت انجمن.
6–23 انجام خدمت وظیفه عمومی یا ارائه برگ معافیت دائم برای آقایان.
7–23 داشتن حداقل مدرک کارشناسی و یا معادل آن به تشخیص مراجع ذیربط.
تبصره: اعضا برای نامزد شدن در انتخابات هیأت مدیره باید حداقل 40 روز قبل از برگزاری مجمع عمومی
استان، تقاضای خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه دهند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
استان پس از طی مراحل بررسی صلاحیت افراد، اسامی تأیید شدگان نهایی را نهایتاً پس از یک ماه برای انجام
انتخابات هیأت مدیره به مجمع عمومی اعلام می نماید. در دوره اول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و
در دوره های بعد هیأت مدیره موظف است با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، دو ماه قبل از
برگزاری انتخابات، موارد را از طریق پیامک به شماره تلفن همراه اعضا که در فرم عضویت انجمن قید شده است
و در مجاری رسمی و اعلام شده انجمن در فضای مجازی و درج در وبگاه انجمن، اطلاع رسانی نماید تا نامزدهای
عضویت در هیأت مدیره، فرصت ثبت نام داشته باشند.
ماده 24 فرایند قانونی ثبت تغییرات پس از تأیید هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی خواهد بود. –
ماده 25 هیأت مدیره در اولین جلسه از بین اعضای اصلی خود یک نفر را به رئیس هیأت مدیره انتخاب می –
نمایند. همچنین هیأت مدیره می تواند در صورت لزوم برای سایر اعضای اصلی هیأت مدیره، سمت های دیگری
تعیین نماید.
ماده 26 جلسات هیأت مدیره با دعوت رئیس هیأت مدیره یا مدیر عامل) مدیر مسئول( و با حضور اکثریت –
اعضاء رسمیت یافته و تصمیمات متخذه با اکثریت آرای موافق معتبر و لازم الاجرا خواهد بود.
ماده 27 اهم وظایف هیأت مدیره عبارت اند از: –
1–27 تهیه صورت دارایی از اموال انجمن و حفظ و حراست از آن. –
2–27 رسیدگی به حساب های انجمن، پرداخت بدهی ها و وصول مطالبات. –
9
3–27 تهیه گزارش عملکرد و تراز مالی و بودجه برای تصویب در مجمع عمومی استان. –
4–27 اجرای برنامه سالیانه و مصوبات و تکالیف مجمع عمومی استان. –
5–27 سیاست گذاری، برنامه ریزی و تلاش در جهت نیل به اهداف مصرح در اساسنامه. –
6–27 انتخاب و عزل مدیر عامل(مدیر مسئول).
7–27 تدوین برنامه راهبردی و فرایند های بهینه و ساختار تشکیلاتی و نظارت بر اداره انجمن مطابق بااساسنامه.
8–27 نظارت بر اداره انجمن مطابق با مواد این اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی استان. –
9–27 تهیه و تنظیم دستورالعمل و تقدیم به مجمع عمومی استان جهت تصویب. –
10–27 دریافت و بررسی و تصمیم گیری در خصوص تقاضاهای عضویت. –
11–27 برگزاری جلسات مجمع عمومی نمایندگان استان در موعد مقرر با هماهنگی هیأت رئیسه مجمع –
عمومی استان.
12–27 پیگیری تأیید نامزدهای انتخابات هیأت مدیره دوره بعد. –
13–27 افتتاح حساب در بانک ها و خرید و فروش و اجاره و عقد قراردادهای لازم با اشخاص حقیقی وحقوقی –
با رعایت مقررات و مفاد اساسنامه.
14–27 برقراری ارتباط و تعامل با جامعه هنری و دستگاه های اجرایی و سازمان های دولتی عمومی و –
خصوصی جهت جذب کمک و جلب همکاری آنان با انجمن.
ماده 28- شرکت اعضای هیأت مدیره در جلسات هیأت مدیره که حداقل هر – 30 روز یک بار در محل انجمن
تشکیل خواهد شد، الزامی است. طبیعتاً برگزاری جلسات هیأت مدیره در بازه زمانی کمتر از 30 روز نیز بلامانع
است اما حتماً باید در هر ماه یک جلسه برگزار گردد. عدم حضور هر یک از اعضای هیأت مدیره بیش از چهار
جلسه متوالی یا شش جلسه متناوب در طول یک سال شمسی بدون عذر موجه، موجب سلب عضویت وی در
هیأت مدیره می شود. تشخیص موجه بودن غیبت بر عهده ی مجمع عمومی استان است.
ماده 29- هیأت مدیره از بین اعضا خود، یک نفر را به عنوان مدیر عامل برای مدت دو سال انتخاب می نمایند –
که باید دارای شرایط مدیر مسئول مندرج در ضوابط، مقررات تأسیس مراکز، مؤسسات، کانون ها و انجمن های
فرهنگی و نظارت بر فعالیت آنها مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب 1375 باشد. مدیر عامل مدیریت
اجرایی انجمن، مسئولیت انجام برنامه ها و فعالیت ها و مصوبات هیأت مدیره و همچنین نمایندگی انجمن را بر
عهده دارد.
شرایط مدیر عامل:
1–29 تابعیت جمهوری اسلامی ایران. –
2–29 نداشتن سوء پیشینه کیفری مؤثر به تأیید مراجع ذیربط و برخورداری از حسن شهرت. –
3–29 محجور نبودن و عدم ورشکستگی به تقلب و تقصیر. –
4–29 دارا بودن حداقل – 27 سال سن.
5–29 انجام خدمت وظیفه عمومی یا ارائه برگ معافیت دائم برای آقایان. –
6–29 داشتن حداقل مدرک کارشناسی و یا معادل آن به تشخیص مراجع ذیربط. –
7–29 صلاحیت علمی و تخصصی با تجارب کافی متناسب با فعالیت انجمن. –
ماده 30- در صورتی که بارزس یا هر یک از اعضای هیأت مدیره یا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان –
متوجه تخلف هر یک از اعضای هیأت مدیره و یا مدیر عامل از قوانین و مقررات کشور، مقررات و دستورالعمل
های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و این اساسنامه بشوند؛ به نحوی که به موجب این تخلف، صلاحیت
مرتکب برای تصدی مسئولیت یا عضویت در انجمن به موجب اساسنامه مخدوش شود؛ می توانند در اسرع وقت
این تخلف را به هیأت مدیره گزارش نموده و هیأت مدیره مکلف است ظرف مدت یک هفته طی جلسه ای فوق
العاده برای رسیدگی به این موضوع برگزار و به تخلف رسدگی کند. در صورتی که پس از بررسی و احراز تخلف،
تصمیم هیأت مدیره دایر بر عزل مدیر عامل یا لغو عضویت هر یک از اعضای هیأت مدیره باشد، هیأت مدیره
اقدام لازم را معمول و موظف است در اسرع وقت نسبت به جایگزینی عضو علی البدل هیأت مدیره یا در صورت
عدم وجود عضو علی البدل یا عدم قبول وی، نسبت به برگزاری جلسه فوق العاده مجمع عمومی و تعیین عضو
جایگزین اقدام نماید.
ماده 31- مدت مأموریت مدیر عامل(مدیر مسئول) نمی تواند از مدت مأموریت هیأت مدیره بیشتر باشد. –
ماده 32- تجدید انتخاب هیأت مدیره و مدیر عامل(مدیر مسئول) مشروط بر آن که بیش از دو دوره –
متوالی(حداکثر چهار سال) نباشد مجاز است.
ماده 33- وظایف و اختیارات مدیر عامل(مدیر مسئول) عبارت اند از :
1–33 مسئولیت اداره امور انجمن و اجرای مصوبات هیات مدیره را بر عهده دارد.
2–33 در برابر شخص ثالث، نماینده انجمن محسوب می شود و در حدود اختیارات اعطا شده توسط هیأت
مدیره، حق امضا دارد.
3–33 به کارگیری کارکنان و نظارت بر عملکرد ها واحد های سازمانی و کارکنان انجمن.
4–31 امضای قرارداد ها، مکاتبات اداری، احکام مرخصی، تشویق و تنبیه کارکنان در چهارچوب آیین نامه
های مصوب پاسخ به نامه ها، گزارشات و شکایات و سؤالات.
5–33 تدوین و پیشنهاد برنامه بودجه سالانه به هیأت مدیره جهت بررسی و در صورت تأیید، ارائه به مجمع
عمومی استان برای تصویب.
6–33 تدوین گزارش عملکرد انجمن و تقدیم به هیأت مدیره و مجمع عمومی استان.
7–33 حفظ و نگهداری از اموال و دارایی ها و اسناد و مدارک انجمن.
8–33 اجرای کلیه امور و وظایف تفویض شده از سوی هیأت مدیره.
9–33 نماینده قانونی انجمن در کلیه محاکم و مراجع قضایی و شبه قضایی و طرح و تعقیب دعاوی اعم از –
حقوقی و جزایی در مراحل مختلف دادرسی و ارجاع دعوی به داوری و تعیین داور، انتخاب وکیل با حق توکیل
غیر ولو کراراً و اعطای اختیارات لازم به وکلا و عزل آنان، قطع و فصل دعاوی از طریق صلح و سازش، پیگیری و
انجام تمامی امور و مسائل قضایی، مالیاتی، ثبتی و انجام تمامی اقدامات و تشریفات قانونی و اقدام به ثبت و
انتشار آنها و انجام امور مؤسسه در حدود ضوابط اساسنامه و پیگیری و اقدام برای هر قسم امور حقوقی انجمن.
ماده 34- کلیه اسناد و اوراق تعهد آور مالیاتی نظیر قرارداد، چک و سفته و غیره با امضا مشترک مدیر –
عامل(مدیر مسئول) و رئیس هیأت مدیره، همراه با مهر انجمن معتبر است.
ماده 35- مجمع عمومی استان، هر ساله به پیشنهاد هیأت مدیره یکی از مؤسسات حسابرسی قانونی عضو –
جامعه رسمی حسابرسان را به عنوان بازرس و حسابرسی رسمی انتخاب می کنند که نظارت بر عملکرد اجرایی و
مالی انجمن و انطباق آن با اساسنامه را بر عهده دارد و گزارشات لازم در این خصوص را به مجمع عمومی استان
تقدیم می نماید.
ماده 36- وظایف و اختیارت بازرس و حسابرس قانونی:
1–36 نظارت بر فعالیت های انجمن و عملکرد هیأت مدیره و مدیر عامل(مدیر مسئول).
2–36 بررسی در خصوص محل مصرف وجوه و منابع انجمن و اظهار نظر در مورد انطباق یا عدم انطباق –
درآمدها و هزینه ها با بودجه مصوب و کمک های دریافتی از اشخاص دولتی و غیر دولتی.
3–36 کنترل حساب ها و دفاتر مالی انجمن و اظهار نظر در خصوص تراز نامه شش ماهه و تراز نامه پایان سال
مالی انجمن که توسط هیات مدیره تنظیم شده است.
4–36 ارائه گزارش سالانه در مورد عملکرد هیأت مدیره به مجمع عمومی استان.
5–36 درخواست برگزاری جلسه مجمع عمومی.
تبصره: تصویب صورت های مالی انجمن بدون استماع گزارش بازرس و حسابرس قانونی، معتبر نیست.
ماده 37- بازرس و حسابرس قانونی، حق دخالت در امور اجرایی و تصمیمات انجمن را ندارد اما در هر زمان، –
محقق به تحقیق و دسترسی به دفاتر و اسناد مالی و قرارداد ها و کلیه مدارک و مستندات مربوط به انجمن است
و مدیر عامل(مدیر مسئول) مکلف به همکاری با بازرس و حسابرس قانونی می باشد و باید تمامی اسناد و مدارک
مورد درخواست را در اختیار بازرس و حسابرس قانونی قرار دهد. بازرس و حسابرس قانونی بدون خارج کردن
اسناد و مدارک از انجمن می تواند هر نوع تحقیق و بررسی که لازم است را انجام دهد. در صورت عدم همکاری
مدیران با بازرس و حسابرس قانونی در عمل به تکالیف خود، بازرس و حسابرس قانونی این نکته را در گزارش
خود به مجمع عمومی استان قید خواهد کرد.
ماده 38- هیأت مدیره می تواند در هر شهرستان استان، برای تسهیل امور و انجام هماهنگی، یک نفر رابط –
تعیین و به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها معرفی نماید.

فصل سوم امور عمومی، مالی، محاسباتی، انحلال و تسویه

ماده 39- سال مالی انجمن از اول تیرماه هر سال آغاز می شود، مگر اولین سال مالی که از تاریخ تأسیس انجمن شروع می شود.
ماده 40- کلیه اموال و وجوه نقدی که به انجمن واگذار می شود یا از طریق کسب درآمد حاصل می شود، –
متعلق به انجمن است و تملک و تصرف شخصی آن ممکن نیست.
ماده 41- پس از وضع هزینه های جاری کسر اندوخته ها، مابقی در حساب های انجمن به سال بعد منتقل –
می شود و منحصرا برای پیشبرد امور و اهداف انجمن هزینه خواهد شد.
ماده 42- فوت، حجر، استعفا، خروج یا اخراج یک یا چند نفر از مؤسسان یا اعضای مجمع عمومی استان یا –
اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل (مدیر مسئول) موجب انحلال انجمن نخواهد بود و عضو جانشین وظیفه محوله
را تا معرفی عضو جدید توسط اعضاء انجمن و تأیید هیأت رسیدگی به مراکز فرهنگی انجام خواهند داد. ورثه یا
قیم متوفی یا محجور در خصوص معرفی عضو جدید اولویت خاص نخواهند داشت و عودت اموال مربوط به
متوفی و محجور از انجمن و صاحبان حق بر اساس قوانین موضوعه کشور خواهد بود.
ماده 43- انحلال انجمن در موارد زیر انجام می شود: –
1–43 رأی موافق حداقل سه چهارم اعضای مجمع عمومی استان و تصویب چهار پنجم اعضای حاضر در –
جلسه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن موسیقی ایران به شرح ماده 43 .
2–43 لغو مجوز تأسیس انجمن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا مراجع قضایی بر طبق قانون. –
ماده 44- انحلال انجمن منوط به پیشهاد سه چهارم اعضای مجمع عمومی استان و با تصویب چهار پنجم –
اعضای حاضر در جلسه رسمی مجمع عمومی استان همراه با تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و
انجمن موسیقی ایران خواهد بود و در صورتی که در جلسه اول حضور حد نصاب اعضاء حاصل نگردد، جلسه با
حضور دو سوم اعضای مجمع عمومی استان رسمیت یافته و با رأی چهار پنجم حاضرین معتبر خواهد بود.
همزمان با انحلال، هیأت توسیه ای یا مدیر تسویه ای به انتخاب مجمع عمومی استان از بین اعضاء یا خارج از
اعضاء انتخاب خواهند شد. مدیر یا هیأت تصفیه موظف است برابر قوانین و مقررات مربوطه عمل کرده و به
حساب مطالبات و دیون و تمامی اموال و دارایی های انجمن رسیدگی و نسبت به وصول مطالبات و پرداخت
بدهی ها اقدام و گزارش نهایی را به مجمع عمومی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن
موسیقی ایران تسلیم نماید.
ماده 45- اموال و دارایی های انجمن پس از انحلال و تسویه و پرداخت دیون و مطالبات اشخاص حقیقی و –
حقوقی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واگذار می شوند. مؤسسان، اعضای مجمع عمومی و هیأت
مدیره و مدیر عامل (مدیر مسئول) و کارکنان انجمن حق هیچگونه ادعایی در خصوص اموال و دارایی های
مذکور را ندارند.
تبصره 1 : اموال و دارایی های امانی اعم از منقول و غیر منقول به اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیر دولتی
مسترد خواهد شد.
تبصره 2 : اموال و دارایی مسلم المالک که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی صرفاً برای استفاده انجمن و امور
مربوط به آن در اختیار گذاشته شده یا مالکیت آن به انجمن واگذار شده، پس از تسویه کامل به مالک قبلی
مسترد می شود.
تبصره 3: انجمن می تواند پس از تسویه و ادای دیون و پرداخت کامل مطالبات اشخاص و اعاده اموال امانی،
الباقی اموال و دارایی های خود را با کسب نظر و موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به یک یا چند
انجمن یا مؤسسه فرهنگی هنری استان واگذار نماید.
ماده 46- پس از انحلال انجمن، مراتب بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی استان به هیأت رسیدگی به مراکز –
فرهنگی اعلام خواهد شد تا اقدام مقتضی برای کأن لم یکن کردن ثبت انجمن صورت پذیرد. در صورت عدم
اعلام انحلال به هیأت مزبور، انجمن از تاریخ تنظیم صورتجلسه منحل تلقی می شود ولی اعضای مجمع عمومی
استان در برابر اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی خواهند داشت.
ماده 47- در مورد مسائلی که در این اساسنامه پیش بینی نشده باشد مقررات قانون تجارت و ضوابط و مقررات –
تأسیس مراکز، مؤسسات ،کانون ها و انجمن های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آنها مصوب 1375 شورای عالی
انقلاب فرهنگی حاکم خواهد بود.
ماده 48- این اساسنامه در سه فصل مشتمل بر – 48 ماده و 13 تبصره در جلسه ………. هیأت رسیدگی به مراکز
فرهنگی به تصویب رسید.


.

نیاز به مشاوره دارید؟