نمی‌خواهم از بیماری استاد شجریان برای فروش بالاتر کتاب سوء‌استفاده کنم - دانلود آهنگ جدیددانلود آهنگ جدید

نمی‌خواهم از بیماری استاد شجریان برای فروش بالاتر کتاب سوء‌استفاده کنم


 

مهران حبیبی‌نژاد، نویسنده، از انتشار مجدد کتاب خود پیرامون زندگی و آثار محمدرضا شجریان، با نام «خسرو خوبان» می‌گوید.

به گزارش شهرآرانیوز، کتاب «خسرو خوبان» نوشته مهران حبیبی‌نژاد، که نگاهی مستند و گزارش‌گونه به مصاحبه‌ها، سخنرانی‌های شجریان در نشست‌های پژوهشی دارد، توسط نشر ماهریس چاپ شده و قرار است به زودی رونمایی و روانه بازار کتاب شود.

 

مهران حبیبی‌نژاد کارشناس ارشد رشته ادبیات فارسی، از فعالان عرصه آواز ایرانی و نویسنده این کتاب، درباره آخرین اثر تألیفی خود گفت: این کتاب حاوی مجموعه مصاحبه‌های محمدرضا شجریان و سخنرانی‌های وی در نشست‌های پژوهشی و توصیه‌های او به شاگردان درباره شیوه آموختن آواز و نگاه به موسیقی است، که در ادوار مختلف به ‌صورت سخنرانی و مقاله و مصاحبه منتشر شده است.

 

وی افزود: در این کتاب علاوه بر نقدها و نظرات استاد برجسته موسیقی و آواز ایران، اطلاعاتی در مورد کنسرت‌ها و آلبوم‌های او، نظرات و مصاحبه‌هایی با دیگر هنرمندان برجسته درباره او و متن آوازها و تصنیف‌های اجرا شده توسط او نیز آورده شده است. مجموعه‌ای که برای تمامی دوست‌داران استاد شجریان و همچنین محققان موسیقی می‌تواند مفید باشد.

 

مؤلف کتاب در ادامه افزود: ایده اصلی این اثر از ابتدا متعلق به خودم بود که در ابتدا با عنوان «لطیفه نهانی» با مجوز رسمی و دستخط شخص استاد شجریان توسط نشر ماهور منتشر شد. اما در ادامه و بنا به دلایلی که دوست ندارم به بیان آنها بپردازم از انتشار مجدد آن، به صورت نسخه جدید خودداری کردم و بهتر دیدم که آرمان‌های خود را با تألیف چنین مجموعه‌ای، با نام «خسرو خوبان» دنبال کنم، که این کتاب در سال ۱۳۸۸ توسط انتشارات شلفین منتشر شد.

 

وی در ادامه افزود: پس از انتشار این کتاب در نشر شلفین با هم‌فکری با همایون شجریان و شخص استاد تصمیم بر حذف و جایگزینی برخی از مطالب برای انتشار مجدد گرفتیم. نهایتا نسخه فعلی توسط نشر ماهریس با مدیریت مجید بدرکوهی با مطالبی متنوع‌تر و درج سخنانی از شهرام ناظری، ضیا موحد، محمود دولت آبادی و تنی چند از بزرگان ادب و فرهنگ ایران با تأخیر زیاد اکنون آماده انتشار است. مهمترین علت این تأخیر را باید بیماری استاد و  البته برخی مشکلات دیگر دانست.

 

این نویسنده درباره همزمانی وخامت حال شجریان در روزهای اخیر و آماده انتشارشدن این کتاب گفت: این همزمانی به هیچ عنوان عمدی نبوده و من تحت هیچ شرایطی مایل نیستم از این ماجرا برای بیشتر دیده‌شدن یا احتمال فروش بالاتر کتاب سوء‌استفاده کنم. این کتاب در سال ۱۳۸۷ برای انتشار آماده بود اما به واسطه همان مشکلاتی که پیشتر اشاره شد انتشار آن تاکنون به تعویق افتاده است.

گفتنی است قبل از کتاب خسرو خوبان ، نویسنده این اثر، کتاب‌هایی تحت عنوان «نغمه ساز جاویدان» در ۵ جلد با نگاهی به زندگی هنری علی تجویدی، کتاب «زندگی هنری همایون خرم» و کتاب «زندگی هنری حبیب الله بدیعی» را تألیف و روانه بازار کرده است.

 

چاپ اول کتاب خسرو خوبان توسط نشر ماهریس، با تیراژ ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۹۵۰۰۰ تومان در حال حاضر اماده انتشار و رونمایی در بازار کتاب است.

 

منبع: ایرنا

نیاز به مشاوره دارید؟