"حمید سعید" هنرمند هرمزگانی درگذشت - دانلود آهنگ جدیددانلود آهنگ جدید

“حمید سعید” هنرمند هرمزگانی درگذشت


ایسنا/هرمزگان حمید سعید هنرمند چیره دست هرمزگانی بامداد 9 شهریور سال 1399 درگذشت تا شاهد از دست دادن یکی دیگر از هنرمندان هرمزگانی در سایه بی توجهی ها باشیم.

بی‌شک تمام کسانی که در بندرعباس در زمینه گیتار فعالیت دارند، او را می‌شناسد و یا حداقل نام او را شنیده‌اند. حمید سعید ۵۳ سال سن داشت و متولد محله سریگ بندرعباس بود. کار موسیقی را از کلاس سوم راهنمایی آغاز کرد و اولین سازی که شروع به یادگیری آن کرد”ارگ ملودی کای” کوچکی بود؛ ازآنجایی‌که علاقه به گیتار داشت با چوب و حلب روغن و سیم ترمز گیتاری درست می‌کند که با آن نواختن ملودی را تمرین می‌کرد تا اینکه پول‌توجیبی اندکی‌اش را  جمع کرد تا به ۱۰۰۰ تومان رسید و اولین گیتارش را که “کلاسیک اِکمونت هلندی” بود در بندرعباس خریداری کرد و اولین شعری را که با آن یاد گرفت عاشِـق بودُم بی نِگاهِ توای دِلبر بود

حمید سعید یادگیری گیتار را از ملودی شروع کرد تا اینکه به کمک آقای نفیسی نواختن آکورد را فرامی‌گیرد و پس‌ازآن با مطالعه کتاب‌های خودآموز موسیقی بر دانش موسیقی‌اش می‌افزاید.

در دهه شصت با نوازندگی ارگ توسط ناصر عبدالهی و خوانندگی وی، کارش را به‌صورت گروهی ارائه می‌دهد که سعید در این گروه گیتار الکتریک می‌نواخت. از جمله سازهایی که حمید سعید نواختن آن‌ها را بلد است می‌توان از ارگ، انواع گیتار(برقی، کلاسیک، فولک، باس و …)، جاز، ترامپت، عود، آکاردیون، ویلن و … را نام برد.

حمید سعید در بسیاری از کارهای مرحوم زنده‌یاد ابراهیم منصفی مانند “تا تو قَدر مهِ بُدونی دیر اَبوت، از اون شُو کهِ چِشمُم وازت کهَ وا تو بودم مهِ آشنا و اَمون اَز ناموندگاری” همکاری داشته است.

تاریخ انتشار : 1399/06/10

منبع : isna.ir

 

نیاز به مشاوره دارید؟